Останні новини

21 вересня 2022 р.

Землеподібні екзопланети навряд чи будуть ще однією «блідо-блакитною цяткою»


Результати нового дослідження показали, що під час пошуку екзопланет, схожих на Землю, більше шансів знайти не «блідо-блакитну цятку», описану Карлом Саґаном, а суху, холодну «блідо-жовту цятку». Майже рівновага між сушею та водою, яка сприяла процвітанню життя на Землі, може бути дуже незвичним явищем у космосі.


17 вересня 2022 р.

Чи було колись життя на Марсі?


Марсохід NASA Perseverance виконує пошук ознак життя на Марсі в далекому минулому та зібрав деякі з найперспективніших зразків породи на Червоній планеті. Кілька з них, що містять органічну речовину, знайдені в кратері Єзеро.


07 вересня 2022 р.

Бетельгейзе змінила колір приблизно 2000 років тому



Ви зараз тут: Головна > Проекти
Фото І. Крячка

З 2001 року в Україні поновлено курс астрономії в середніх загальноосвітніх закладах. За час, який минув, зроблено багато для астрономічної освіти: астрономічна компонента в державному стандарті, навчальні програми, підручники, збірники завдань і вправ, методичні посібники тощо.

Але, будьмо самокритичними, астрономічні знання більшості наших старшокласників низькі. Навчання астрономії в багатьох школах формальне або його немає взагалі. Намагаючись навчити всіх, ми дуже часто забуваємо про тих дітей, які з різних причин цікавляться таємницями Всесвіту, і тому проявляють інтерес до астрономії.

Логотип -За астрономічну культуру в Україні!-  

За астрономічну культуру в Україні

Маємо змінювати підходи як до системи навчання астрономії загалом, так і до її організації. Як на нашу думку, зусилля потрібно зосередити принаймні на двох напрямах, один з яких — підвищення астрономічної культури нашого суспільства.

 

Що ми розуміємо під астрономічною культурою і які дії для її підвищення потрібно зробити — про це сказано й написано нами вже відносно багато. Цій темі присвячено окремий розділ нашого сайта.

Логотип -Відкрита астрономія-  

Відкрита астрономія

Другий напрям розвитку астрономічної освіти — впровадження елементів так званої відкритої освіти й поступове створення освітнього середовища, яке ми називаємо "відкрита астрономія".

 

Ідеться про те, що потрібно створити такий освітній продукт, яким би міг скористатися будь-хто, охочий вивчити астрономію на певному освітньому рівні. Такий освітній продукт має бути орієнтованим на самоосвіту.

Логотип ВАНО  

Віртуальна астрономічна навчальна обсерваторія (ВАНО)

Навчання астрономії має супроводжуватись як спостереженнями небесних тіл, так і демонстрацією їхніх зображень. Виконувати навчальні спостереження справжнього неба складно з різних причин. Але нині вже можна легко моделювати астрономічні спостереження і зовсім просто організувати демонстрацію зображень астрономічних об'єктів.

Одним і засобів, який суттєво допомагатиме вчителеві з організацією спостережень та демонстрацією зображень, є ВАНО. Як приклад її роботи — відеоролик, вміщений у розділі "Цікаве відео".

Астрономічний клас  

Астрономічний клас

Годі вивчати астрономію лише в класному приміщенні, яке до цього не пристосоване (не обладнане мінімальним набором демонстраційного й наочного обладнання). Виведіть своїх учнів з такого класу. Зберіться увечері й подивіться усі разом на зоряне небо. Підіть у туристичний похід з ночівлею під відкритим небом. Організуйте екскурсію в планетарій. Прийдіть з учнями в астрономічну обсерваторію.

Цікаве відео

Перехід до перегляду відеороликів