Останні новини

24 березня 2024 р.

Волога епоха на Марсі, можливо, була коротшою, ніж досі вважали астрономи


Нині Марс, мабуть, сухий і без життя, але численні докази вказують на те, що вода текла по Червоній планеті мільярди років тому. Тепер нові дослідження показали, що ця вода могла існувати менше часу, ніж вважали науковці раніше.


18 березня 2024 р.

Весняне рівнодення настало. Що це означає?


Весна майже тут — принаймні астрономічна. Весняне рівнодення настає у середу (за київським часом — Ред.), знаменуючи початок весняного сезону для Північної півкулі. Але що це насправді означає? Ось що потрібно знати про те, як ми ділимо рік, зважаючи на орбіту Землі.


12 березня 2024 р.

Переосмислення галактичного походження міжзоряних хмар



Ви зараз тут: Головна > Методика
Фото І. Крячка

Методика викладання астрономії в загальноосвітніх навчальних закладах — вузьке місце української педагогічної науки. Хоча «на місцях» є певні здобутки (наприклад, книжка для вчителя «Астрономія» авторів Ю.В. Александрова та ін.), але всі вони не апробовані належним чином, а друковані посібники не мають відповідних грифів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. Зважаючи на такий стан справ, ми в цьому розділі поряд з інформацією про останні українські методичні розробки подаємо також посилання на старі (ще радянських часів) і відомі багатьом учителям посібники та вказуємо електронні адреси методик російських авторів.

  Фото до презентції «Навчання астрономії та пропедевтика астрономічних знань в базовому курсі фізики»

Презентація «Навчання астрономії та пропедевтика астрономічних знань в базовому курсі фізики»

 

У презентації (pdf-файл обсягом 556 Кb) коротко йдеться про суттєві особливості навчання астрономії за двома різними, чинними нині, навчальними програмами. Також вказано на проблему пропедевтики астрономічних знань в базовому курсі фізики. Презентацію було підготовлено для доповіді на традиційній веб-конференції «Учені НАПН України — українським вчителям» 27 серпня 2020 року. Відеоверсія презентації (розповідь автора) за цим посиланням.

Частина рекламного плаката Міжнародного астрономічного союзу, присвяченого загальносвітовому проекту «День астрономії в школах» (Astronomy Day in Schools).

День астрономії в школах. Як організувати й що провести?

 

Міжнародний астрономічний союз (МАС, International Astronomical Union, IAU) — організація, що координує співпрацю в галузі астрономії на світовому рівні, 2019 року відзначила 100-річний ювілей. Фінальним «акордом» святкових заходів став глобальний, тобто загальносвітовий, проект «День астрономії в школах» (Astronomy Day in Schools).
Вміщена далі замітка стосувалася порад щодо підготовки і проведення цього заходу в українських школах. Але «День астрономії» ніхто не забороняє проводити й без «прив’язки» до заходів МАС. Тож працюймо!

  Фото обкладинки методичного посібника

Методика навчання астрономії у старшій загальноосвітній школі. — К.: Видавничий центр «Наше небо», 2018. — 244 с.

 

У книзі викладено методичну систему навчання астрономії у старшій загальноосвітній школі. Для вчителів та викладачів астрономії, а також тих, кого цікавлять питання астроосвіти.

  Фото до презентції «Навіщо Вам астрономія?»

Презентація «Навіщо Вам астрономія?»

 

У презентації (ppt-файл обсягом 3,3 Мb) коротко йдеться про те, що астрономія дає окремій, тобто будь-якій конкретній, людині — не просто біологічній істоті, що обмежує своє життя лише пошуками їжі та піклується щодо потомства, а особистості, яка живе, мислить і пізнає себе й довкілля аж до обширу нашого Всесвіту.

[Наступна сторінка]

Цікаве відео

Перехід до перегляду відеороликів