Переможці олімпіади
РІШЕННЯ
спільного засідання оргкомітету та журі ІV етапу ІІ Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії
Відповідно до спільного наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та Національної Академії педагогічних наук України від 28.02.2012 р. № 234/28 «Про проведення ІV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та фінальних етапів турнірів у 2011/2012 навчальному році» олімпіада з астрономії проходила з 26 до 30 березня 2012 року у м. Ужгороді Закарпатської області.
IV етап ІІ Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії проходив в Ужгородській загальноосвітній спеціалізованій школі-інтернаті з поглибленим вивченням окремих предметів, адміністрація якого забезпечила учасників олімпіади як проживанням у гуртожитку так і здоровим харчуванням. Конкурсні змагання учасників олімпіади проходили у просторих, світлих класних кімнатах з усім необхідним обладнанням для успішного виконання завдань (мультимедійні дошки, карти зоряного неба тощо).
Членам журі і оргкомітету також були створені належні умови для роботи. У їх розпорядженні були конференц-зал, кабінет з мультимедійним обладнанням, комп'ютерна та копіювальна техніка, сканер та принтер. Будь які питання організаційного характеру вирішувались швидко і якісно.
Порівнюючи кількісні показники двох олімпіад, варто відмітити, що якщо у 2010/2011 навчальному році у І етапі І Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії взяли участь 41479 учнів, з них 17006 з міських шкіл, 18723 із сільських шкіл та 5750 із спеціалізованих загальноосвітніх навчальних закладів, то у І етапі ІІ Всеукраїнської учнівської олімпіади взяли участь вже 48267 учнів, з них 22002 з міських, 19578 з сільських і 6687 зі спеціалізованих загальноосвітніх навчальних закладів.
У III етапі І Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії взяли участь 989 учнів, з них 344 з міських, 301 з сільських та 344 із спеціалізованих загальноосвітніх навчальних закладів, а в ІІІ етапі ІІ Всеукраїнської олімпіади взяли участь вже 1266 учнів, з них 400 з міських, 405 з сільських та 461 зі спеціалізованих загальноосвітніх навчальних закладів.
У IV етапі олімпіади у Львові взяли участь 53 учня, з них 26 учнів виступали за 10 клас та 7 учнів - за 11 клас, а в Ужгороді було вже 84 учня з них 35 виступали за 10 клас і 49 за 11 клас. Серед десятикласників виборювали першість: один шестикласник з Одеси, восьмеро дев'ятикласників із Автономної Республіки Крим, Чернігівської, Харківської, Дніпропетровської, Львівської, Одеської, Запорізької областей та Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Учасники олімпіади у Львові представляли 7 міських, 7 сільських та 39 спеціалізованих загальноосвітніх навчальних закладів, а в Ужгороді були представники 7-ми міських шкіл, 1-єї сільської і 44 спеціалізованих загальноосвітніх навчальних заклади.
Стосовно ж завдань запропонованих учням на фінальному етапі ІІ Всеукраїнської учнівської олімпіади можна відмітити що, учням 10 і 11 класу було запропоновано по 6 задач в теоретичному турі, по 2 задачі в 1-ій частині практичного туру та 20 запитань в 2-ій частині практичного туру - псевдоспостереження. Усі задачі є оригінальними авторськими задачами, складеними спеціально для ІІ Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії. В них враховано позитивний досвід попередньої І Всеукраїнської олімпіади з астрономії, вимоги та рівень Міжнародної олімпіади з астрономії, програми шкільних навчальних дисциплін з математики, фізики та астрономії.
Зміст усіх задач і запитань не виходив за рамки навчальних програм з поглибленим вивченням цих предметів, однак для їх розв'язання учневі необхідно вільно володіти знаннями з різних розділів фізики, математики та астрономії, глибоко розуміти суть астрономічних явищ та законів фізики, що лежать в їх основі. Зокрема, задачі теоретичного туру для 10 класу вимагали знань основ астрономії, а саме: видима і абсолютна зоряні величини, закон Погсона, Сонце, зорі, нові та наднові зорі, закони Ньютона, закон всесвітнього тяжіння, закони збереження в класичній механіці та їх застосування до опису явищ на Землі та в космосі, будова Сонячної системи та методи визначення відстаней в астрономії. Задачі теоретичного туру для 11 класу додатково вимагали знань про фізичну природу космічних об'єктів, законів Кеплера, законів оптики та основ термодинаміки (газових законів). Шоста задача була спільною для обох груп учасників олімпіади, оцінювалась 10 балами для 10 класу і 8 балами для 11 класу, пов'язана із останнім сполученням Венери і Юпітера, що спостерігались на вечірньому небі Ужгорода в дні олімпіади.
Задачі практичного туру покликані продемонструвати вміння учнів застосовувати знання астрономії для розрахунків спостережуваних явищ чи діяльності людини в космосі. За традицією міжнародних олімпіад з астрономії завдання цього етапу були підготовлені науковцями-астрономами з Астрономічної обсерваторії Ужгородського національного університету, які є господарями змагань. Метою 2-ої частини практичного туру (псевдоспостереження) було визначення рівня ерудованості учнів в астрономічній тематиці, знанні сузір'їв, власних назв астрономічних об'єктів, історії астрономії та імен видатних особистостей, пов'язаних з астрономією та космонавтикою.
Аналіз результатів олімпіади показав, що усі задачі відповідали рівню Всеукраїнської та Міжнародної олімпіад - тільки найсильніші учасники змогли розв'язати їх повністю. Практично кожну задачу кілька учасників розв'язали правильно і довели розв'язок до правильного числового результату. Значна частина знайшли правильний шлях розв'язку, але не довели до правильного числового результату через помилки принципового чи випадкового характеру. Умови деяких задач викликали дискусії на розборі задач, однак це не вплинуло на результати олімпіади, оскільки всі учасники були поставлені в однакові умови. Конфіденційність задач була дотримана до початку кожного туру олімпіади. Все це дало змогу журі об'єктивно та неупереджено оцінити розв'язки завдань та визначити переможців за сумарним числом балів, набраних у всіх турах олімпіади, та керуючись Положенням про всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності (№1099 від 22.09.2011 року). Всі неузгодженості між оцінками журі та самооцінками учасників олімпіади були усунуті під час апеляцій, де всі бажаючі учасники олімпіади мали змогу відстояти свою точку зору. Апеляція також засвідчила як високий рівень учасників олімпіади, так і високий фаховий рівень журі олімпіади.
Слід відзначити й роботу оргкомітету, який приклав неабиякі зусилля для того щоб ІІ Всеукраїнська учнівська олімпіада з астрономії була проведена на високому рівні. Це стосується як основних заходів - проведення теоретичного і практичного турів, визначення переможців олімпіади та рекомендації до участі у відбірково-тренувальних зборах для формування української команди на Міжнародну олімпіаду, так і проживання учасників, журі й оргкомітету, харчування та організації змістовного дозвілля. Журі олімпіади працювало злагоджено і фахово на всіх етапах - від підготовки завдань олімпіади, їх добору, доопрацювання текстів задач, збереження їх конфіденційності до початку кожного туру, перевірки розв'язків учасників, дискусіях з учасниками під час апеляції до підведення остаточних результатів олімпіади на спільному засіданні оргкомітету і журі. У визначенні кількості переможців олімпіади журі і оргкомітет керувалися Положенням про всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності (№1099 від 22.09.2011 року).
За кінцевими результатами учасників ІІ Всеукраїнської олімпіади слід відзначити команди Івано-Франківської області (3 дипломи І ступеня, 1 диплом ІІ ступеня), Українського фізико-математичного ліцею (1 диплом І ступеня, 4 дипломи ІІ ступеня, 1 диплом ІІІ ступеня), Донецької області (1 диплом І ступеня, 1 диплом ІІ ступеня, 1 диплом ІІІ ступеня), команди Житомирської, Львівської, Хмельницької (1 диплом ІІ ступеня), команди Запорізької, Луганської, Миколаївської, Одеської, Харківської, Чернівецької областей, м. Києва та м. Севастополя (дипломи ІІІ ступеня), чиї представники стали переможцями. Всього нагороджено 11 учасників 10 класу із загального числа 35 учасників та 15 учасників 11 класу із загального числа 49 учасників. Всі переможці набрали більше третини від максимально можливої суми балів. Річний рейтинг команд, в складі яких є переможці, за кінцевими результатами ІІ Всеукраїнської олімпіади є наступним: команда Івано-Франківської області - 4.5 (І місце), команди УФМЛ і Хмельницької області - 3 (ІІ місце), команда Донецької області - 1.8 (ІІІ місце), команди Житомирської і Львівської областей - 1.5, команда Одеської області - 0.66, команди Чернівецької і Харківської - 0.5, команди Луганської, Миколаївської, м. Києва та м. Севастополя - 0.33, команда Запорізької області - 0.25.
Перед учасниками олімпіади виступили з цікавими лекціями науковці-астрономи. Директор Астрономічної обсерваторії Львівського національного університету імені Івана Франка, доктор фізико-математичних наук Богдан Степанович Новосядлий прочитав змістовну лекцію про відкриття прискореного розширення Всесвіту, темну енергію та темну матерію.
Проведення ІІ Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії висвітлювалось на сторінках місцевої преси, зокрема у газеті «Слово вчителя» та на сайтах управління освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації, Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти і на сайті Мукачево.нет.
Що стосується недоліків у формуванні команд, то слід, насамперед, відмітити неправильність оформлення заявок деяких областей та неточності у назвах навчальних закладів, що звичайно спричиняло деякі незручності для роботи оргкомітету. Але в цілому олімпіада пройшла на достатньо високому рівні, не зважаючи на те, що проводилась вона вдруге.
Оргкомітет і журі висловлюють вдячність за створені умови проведення олімпіади, харчування, проживання та відпочинку учасників змагань організаторам олімпіади:
- Мотильчаку М.А., начальнику управління освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації, голові оргкомітету;;
- Сопковій Г.І., заступнику начальника управління освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації, заступнику голови оргкомітету;;
- Талапканичу М.І., директору Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, заступнику голови оргкомітету;;
- Петечуку В.М., заступнику директора Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти;;
- Гайналій Л.І., завідувачці кабінету Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти;
- Іщенко О.Т., директору Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школи-інтернату з поглибленим вивченням окремих предметів.
Оргкомітет і журі вважають за потрібне відзначити активну роботу членів оргкомітету та вносять пропозицію нагородити знаком «Відмінник освіти України»:
- Гайналій Людмилу Іванівну, завідувачку кабінету Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти;
- Іщенко Олену Тимофіївну, директора Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школи-інтернату з поглибленим вивченням окремих предметів.
Також оргкомітет і журі пропонують представити до нагородження Почесною грамотою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України таких членів журі:
- Новосядлого Богдана Степановича – директора Астрономічної обсерваторії Львівського національного університету імені Івана Франка;
- Єпішева Віталія Петровича – завідувача лабораторії Ужгородського національного університету;
- Савоша Валентина Олексійовича – завідувача відділу Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти;
- Кузьменкова Сергія Георгійовича – докторанта Херсонського державного університету;
- Кулініча Юрія Анатолійовича – наукового співробітника Астрономічної обсерваторії Львівського національного університету імені Івана Франка;
- Марсакову Владиславу Ігорівну – доцента Одеського національного університету ім. І.І.Мечникова;
- Стоділку Мирослава Івановича – старшого наукового співробітника Астрономічної обсерваторії Львівського національного університету імені Івана Франка;
- Мормиля Володимира Григоровича – вчителя Чернігівської спеціалізованої школи I-III ступенів „Надія” Запорізької області.
За значний вклад у організацію та проведення олімпіади з астрономії висловити подяку:
- Галаганюк Ларисі Володимирівні – вчителю загальноосвітнього навчального закладу № 282 м. Києва;
- Каблак Наталії Іванівні – доценту географічного факультету Ужгородського національного університету;
- Козак Людмилі Володимирівні – доценту кафедри астрономії і фізики космосу Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
- Кудаку Віктору Ігоровичу – молодшому науковому співробітнику лабораторії космічних досліджень Ужгородського національного університету;
- Марченку Володимиру Володимировичу – доценту Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка;
- Мислінчуку Володимиру Олександровичу – доценту Рівненського державного гуманітарного університету;
- Мотруничу Івану Івановичу – доценту кафедри оптики Ужгородського національного університету;
- Новак Ельвірі Йосипівні – науковому співробітнику лабораторії космічних досліджень Ужгородського національного університету;
- Панько Олені Олексіївні – доценту Миколаївського національного університету ім. В.О.Сухомлинського;
- Сергієнко Ользі Миколаївні – молодшому науковому співробітнику Астрономічної обсерваторії Львівського національного університету імені Івана Франка;
- Сімону Андрію Олександровичу – учителю Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Відповідно до чинного Положення про всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності (№1099 від 22.09.2011 року) вирішено нагородити дипломами 26 учасників олімпіади: дипломами І ступеня 5 учнів: 2 з 10-х та 3 з 11-х класів, дипломами II ступеня - 9 учнів: 4 з 10-х та 5 з 11-х класів; дипломами III ступеня - 12 учнів: 5 з 10-х та 7 з 11-х класів, а саме:
Дипломами І ступеня нагороджуються:
- Дубодєлов Марк, учень 11 класу загальноосвітнього спеціалізованого санаторного інтернатного закладу ІІ-ІІІ ступенів «Ерудит» для обдарованих дітей Донецької області;
- Ільницький Іван, учень 10 класу Долинського природничо-математичного ліцею Долинської районної ради Івано-Франківської області;
- Лівінюк Віктор, учень 10 класу (виступав за 11 клас) Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
- Лупа Андрій, учень 10 класу Довговойнилівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Калуської районної ради Івано-Франківської області;
- Масляк Арсен, учень 10 класу Української гімназії № 1 Івано-Франківської міської ради.
Дипломами ІІ ступеня нагороджуються:
- Баринова Катерина, учениця 9 класу Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
- Жовковська Валерія, учениця 10 класу Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
- Кашеба Мирослав, учень 11 класу Дрогобицького педагогічного ліцею Львівської області;
- Козинець Олег, учень 11 класу Житомирського обласного педагогічного ліцею;
- Олійник Павло, учень 11 класу ліцею № 17 м.Хмельницький;
- Рижков Володимир, учень 10 класу загальноосвітнього спеціалізованого санаторного інтернатного закладу ІІ-ІІІ ступенів «Ерудит» для обдарованих дітей Донецької області;
- Черпак Олег, учень 11 класу Долинського природничо-математичного ліцею Долинської районної ради Івано-Франківської області;
- Чолак Сергій, учень 10 класу Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
- Ярославський Володимир, учень 10 класу Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Дипломами ІІІ ступеня нагороджуються:
- Біденко Богдан, учень 10 класу Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Харківської міської ради Харківської області;
- Воробйов Антон, учень 10 класу Комунального закладу «Луганська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 1 імені професора Льва Михайловича Лоповка»;
- Горбачук Олександр, учень 10 класу Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
- Капленко Олексій, учень 11 класу Запорізького багатопрофільного ліцею № 99 Запорізької міської ради Запорізької області;
- Мельник Артем, учень 10 класу Іллічівської гімназії №1 Іллічівської міської ради Одеської області;
- Панченко Владислав, учень 9 класу Вовчанської гімназії № 1 Вовчанської районної ради Харківської області;
- Рідуш Максим, учень 11 класу Чернівецького ліцею № 1 математичного та економічного профілю Чернівецької міської ради;
- Романов Владислав, учень 11 класу Севастопольського Військово-Морського ліцею;
- Солецький Роман, учень 6 класу Одеської приватної спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів «Гармонія»;
- Федосов Сергій, учень 11 класу Миколаївського морського ліцею ім. професора М. Александрова Миколаївської міської ради;
- Хоменко Ігор, учень 11 класу Природничо-наукового ліцею №145 м.Києва;
- Чечула Микита, учень 11 класу загальноосвітнього спеціалізованого санаторного інтернатного закладу ІІ-ІІІ ступенів «Ерудит» для обдарованих дітей Донецької області.
Дипломами учасників нагороджуються:
- Баранов Іван, учень 9 класу Ліцею інформаційних технологій при ДНУ, м. Дніпропетровськ;
- Білецька Валерія, учениця 11 класу Мукачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11 Мукачівської міської ради Закарпатської області;
- Вітченко Роман, учень 11 класу комунального закладу «Педагогічний ліцей Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»;
- Данцев Данило, учень 11 класу ліцею інформаційних технологій при ДНУ, м. Дніпропетровськ;
- Драгомирик Денис, учень 10 класу Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 33 Вінницької міської ради Вінницької області;
- Дукова Валерія, учениця 11 класу Одеської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 82;
- Завертаний Тарас, учень 11 класу навчально-виховного комплексу: Гайсинська СЗШ – інтернат І-ІІІ ступенів – гімназія Гайсинського району Вінницької області;
- Кирплюк Микита, учень 10 класу Мелітопольської гімназії № 9 Мелітопольської міської ради Запорізької області;
- Комаров Дмитро, учень 11 класу Севастопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 29 Севастопольської міської ради;
- Компанієць Олена, учениця 10 класу Жовтневого ліцею м. Кривий Ріг Дніпропетровської області;
- Котельнікова Олександра, учениця 11 класу комунальної установи Олександрівської гімназії Сумської міської ради Сумської області;
- Крайс Артем, учень 11 класу Чернівецького ліцею № 1 математичного та економічного профілю Чернівецької міської ради;
- Логвінова Ірина, учениця 10 класу навчально-виховного об’єднання «Олександрійська гімназія імені Т.Г. Шевченка - ЗНЗ І-ІІ ступенів – школа мистецтв» Олександрійської міської ради Кіровоградської області;
- Люманов Едем, учень 11 класу гімназії № 11 ім. К. А. Треньова Сімферопольської міської ради Автономної Республіки Крим;
- Масловський Денис, учень 11 класу Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Полтавської міської ради Полтавської області;
- Мельник Петро, учень 11 класу Кузнецовської загальноосвітньї школи І-ІІІ ступенів № 1 Кузнецовської міської ради Рівненської області;
- Михайлов Сергій, учень 10 класу Броварської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 7 Броварської міської ради Київської області;
- Назаров Артем, учень 10 класу Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школи-інтернату з поглибленим вивченням окремих предметів Закарпатської обласної ради;
- Ніколаєва Ольга, учениця 9 класу Чернігівського колегіуму № 11 Чернігівської міської ради;
- Огнєв Андрій, учень 10 класу гімназії № 178 м. Києва;
- Острук Володимир, учень 11 класу Бершадської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Бершадського району Вінницької області;
- Охріменко Анна, учениця 11 класу Харківського навчально-виховного комплексу № 45 «Академічна гімназія» Харківської міської ради Харківської області;
- Перевощиков Станіслав, учень 9 класу Запорізького ліцею «Логос» Запорізької міської ради Запорізької області;
- Пефті Дмитро, учень 11 класу Запорізького технічного ліцею Запорізької міської ради Запорізької області;
- Притула Дмитро, учень 10 класу ліцею інформаційних технологій при ДНУ, м. Дніпропетровськ;
- Решетіло Іван, учень 11 класу Євпаторійського навчально-виховного комплексу «Інтеграл» Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим;
- Рибалка Дмитро, учень 10 класу Севастопольського Військово-Морського ліцею;
- Рижов Артем, учень 11 класу Харківської гімназії № 82 Харківської міської ради Харківської області;
- Рябченко Костянтин, учень 9 класу гуманітарно-технічного ліцею № 129 м. Кривий Ріг Дніпропетровської області;
- Семенюк Вадим, учень 10 класу Волинського ліцею-інтернату Волинської обласної ради;
- Сийка Ігор, учень 11 класу Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школи-інтернату з поглибленим вивченням окремих предметів Закарпатської обласної ради;
- Сирих Павло, учень 10 класу спеціалізованої школи № 52 з поглибленим вивченням інформаційних технологій м. Києва;
- Сомик Дмитро, учень 11 класу Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 17 Черкаської міської ради Черкаської області;
- Співак Ілля, учень 10 класу Полтавської гімназії № 17 Полтавської міської ради Полтавської області;
- Срогий Юрій, учень 11 класу Тернопільського технічного ліцею Тернопільської міської ради;
- Ставенко Артем, учень 11 класу Звенигородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 1 Звенигородської міської ради Черкаської області;
- Титов Владислав, учень 11 класу Фороського навчально-виховного комплексу Фороської селищної ради Автономної Республіки Крим;
- Туваклієва Лейля, учениця 10 класу Генічеської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Генічеської міської ради Херсонської області;
- Тур Іван, учень 10 класу Теребовлянської обласної комунальної гімназії спецшколи-інтернату з поглибленим вивченням іноземної мови із збереженням класів для слабозорих дітей Тернопільської області;
- Чуєв Антон, учень 11 класу Євпаторійського навчально-виховного комплексу «Школа № 14 - ліцей» Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим;
- Шилов Олександр, учень 11 класу Глухівської спеціалізованої школи-інтернат І-ІІІ ступенів ім. М. І. Жужоми Сумської обласної ради;
- Яковенко Олег, учень 11 класу Миколаївського морського ліцею ім. професора М. Александрова Миколаївської міської ради;
- Яконюк Анатолій, учень 10 класу загальноосвітнього спеціалізованого санаторного інтернатного закладу ІІ-ІІІ ступенів «Ерудит» для обдарованих дітей Донецької області.
У разі, якщо у Міністерстві юстиції України будуть зареєстровані зміни у Положенні про всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності (№1099 від 22.09.2011 року) і квота призерів олімпіади збільшиться до 50 % звернутися до Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України з клопотанням нагородити дипломами ІІІ ступеня таких учасників олімпіади:
- Бродюк Сергій, учень 9 класу спеціалізованої школи-інтернат «Львівський фізико-математичний ліцей при ЛНУ ім. І. Франка з поглибленим вивченням природничо-математичних наук»;
- Білецький Микола, учень 10 класу навчально-виховного комплексу «Рівненський обласний ліцей-інтернат» Рівненської обласної ради;
- Богданов Дмитро, учень 10 класу навчально-виховного комплексу: ЗОШ І-ІІІ ст. – гуманітарно-естетичний колегіум № 29 Вінницької міської ради Вінницької області;
- Бочаров Владислав, учень 11 класу Броварської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Броварської міської ради Київської області;
- Джоші Артур, учень 10 класу навчально-виховного комплексу «Рівненський обласний ліцей-інтернат» Рівненської обласної ради;
- Заверкін Віктор, учень 11 класу комунального закладу «Луганський навчально-виховний комплекс: середня загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - ліцей № 24» Луганської області;
- Зубов Юрій, учень 11 класу комунального закладу «Луганська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 5» Луганської області;
- Ігнатов Володимир, учень 9 класу Навчально-виховного комплексу «Школа-ліцей» № 3 ім. А. С. Макаренка Сімферопольської міської ради Автономної Республіки Крим;
- Іщенко Дмитро, учень 11 класу ліцею № 15 м. Чернігова;
- Клімчук Іван, учень 11 класу загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня №10 м. Ковеля Волинської області;
- Коник Володимир, учень 10 класу Миколаївського морського ліцею ім. професора М. Александрова Миколаївської міської ради;
- Марченко Станіслав, учень 11 класу фізико-технічного ліцею при Херсонському національному технічному університеті та Дніпропетровському державному університеті Херсонської міської ради;
- Пидюра Антон, учень 10 класу ліцею № 25 ім. М. Щорса м. Житомира;
- Розумний Олексій, учень 11 класу ліцею при Донецькому національному університеті Донецької області;
- Шаріпов Богдан, учень 11 класу Технічного ліцею № 1, м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області.
Для формування складу команди України, що братиме участь у Міжнародній учнівській олімпіаді з астрономії 2012 року, пропонується залучити до відбірково-тренувальних зборів таких учнів:
- 1. Лівінюк Віктор, учень 10 класу (виступав за 11 клас) Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
- 2. Ільницький Іван, учень 10 класу Долинського природничо-математичного ліцею Долинської районної ради Івано-Франківської області;
- 3. Жовковська Валерія, учениця 10 класу Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
- 4. Масляк Арсен, учень 10 класу Української гімназії № 1 Івано-Франківської міської ради;
- 5. Лупа Андрій, учень 10 класу Довговойнилівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Калуської районної ради Івано-Франківської області;
- 6. Баринова Катерина, учениця 9 класу Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
- 7. Ярославський Володимир, учень 10 класу Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
- 8. Чолак Сергій, учень 10 класу Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
- 9. Рижков Володимир, учень 10 класу загальноосвітнього спеціалізованого санаторного інтернатного закладу ІІ-ІІІ ступенів «Ерудит» для обдарованих дітей Донецької області;
- 10. Солецький Роман, учень 6 класу Одеської приватної спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів «Гармонія».
Оргкомітет та журі рекомендує призначити керівниками команди України для участі у Міжнародній учнівській олімпіаді з астрономії 2012 року:
- Новосядлого Богдана Степановича – директора Астрономічної обсерваторії Львівського національного університету імені Івана Франка, старшого наукового співробітника, доктора фізико-математичних наук (науковим керівником).
- Сімона Андрія Олександровича, вчителя Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Голова оргкомітету М.А. Мотильчак
Голова журі Б.С. Новосядлий
Секретар В.О. Савош